Pablo Neruda

Pablo Neruda (Parral, 12. juli 1904. – Santiago de Chile, 23. septembar 1973.), čileanski je pjesnik, pravim imenom Ricardo Eliezer Neftalí Reyes Basoalto.

Kao diplomat proveo je više godina u Madridu gdje se sprijateljio s Lorcom i drugim španskim pjesnicima te pristupio antifašističkom pokretu, zbog čega je u svojoj domovini bio proganjan. U početku piše pretežno ljubavnu liriku, a kasnije prelazi na društveno i politički angažiranu poeziju koja govori protiv ratnih strahota i ustaje u odbranu potlačenih.

Objavio je 19 zbirki poezije, od kojih su značajnije “Španija u srcu” (1937, opisuje strahote građanskog rata) i “Sveopći spjev” (1950, epopeja o američkim narodima).

Godine 1971. dodijeljena mu je Nobelova nagrada za književnost.

One response to this post.

  1. evo malo sam preradio Nerudin sonet i dodao malo svojeg… da bude lepse

    Kako te volim?
    Ja te ne volim, kao što se neke mračne stvari vole,
    tajno, između senke i duše.

    Ja te volim ne znajući kako, ili kada, ili odakle
    volim te prosto, bez komlikovanja i ponosa
    zato što ne znam kako drukčije

    To je zapravo: gde “JA” ne postoji, niti “TI”
    toliko blisko da je tvoja ruka na mojim grudima moja ruka
    toliko blisko, da kada zaspim, to se tvoje oči sklope
    i kad srce kuca, to “naše” srce kuca
    i kad srce stane… to će “naše” srce stati

    Komentariši

Komentariši

